WinXP i 2k - 2 podsieci i udostępnianie działało i przestało

Autor: Henry\(k\) <henrico8_at_op.pl>
Data: Wed 12 Jan 2005 - 14:54:25 MET

Witam.

2 routery sieciowe, 2 klasy adresów.
Jedna sieć 10.10.10.1/255.0.0.0 druga 192.168.1.1/255.255.255.0
Oba wchodzą na tem sam HUB.
Do huba podłaczone 2 kompy, na jednym (Win2k) wpisane IP z klasy pierwszego
routera na drugim (WinXP) z drugiego.
Jeden komp to Win2k Pro SP4, drugi WinXP Pro SP2.

Na kompie WinXP miałem udostępnione zasoby (drukarka i katalog),
zainstalowany NetBeui (na obu)
W kompie z Win2k podmapowałem sobie te zasoby. Wszystko ładnie działo.

Zachciało mi się przeinstalować WinXP na tym drugim i... kupa.

Win2k nie widzi WinXP i na odwrót.
Nie działają pingi z jednego kompa na drugi ale nie wiem czy działały
wcześniej.
Na obu komputerach ta sama grupa robocza. Komp z WIn2k widzi siebie w
grupie. Z kolei na WinXP nie widzę w grupie ani siebie ani nic innego w
mojej grupie roboczej ('MOJAGRUPA' nie jest dostepna, możesz nie mieć
uprawnień....itd.).
Firewall nic nie blokuje (wyłączony).
Jest coś takiego jak kreator konfiguracji, ale nie wiedzieć czemu ten ****y
XP robi tylko konfigurację dla Win95, 98, Me i XP. W Win2k każe sobie samemu
poustawiać.

Pomocy... przeinstalowałem to 2 razy i nic. Na kompie z Win2k NIC nie
zmieniło się.
Jeżeli nie ma prawa to działać to dlaczego to działało?
Jeżeli ma to działać to dlaczego nie działa?

Próbowałem zmienić ustawienia sieci na takie same jak Win2k to wtedy już
drukarka drukowała, ale folder udostępniony tylko wylistować można było.
Nawet w podkatalogi nie mozna wejść. Uprawnienia na FULL.
I jeszcze jeden 'patent'. Klepie w lini komend \\NAZWAKOMPA i otwiera się
explorator z udostępninymi zasobami.na własnym kompie. NIE mogę wejść w te
zasoby!! mimo że jestem zalogowany na Administratora. No paranoja do
kwadratu.

Pomocy.... dwa dni walczę i nic.

Pozdrawiam.

--