Re: Stary program (pod DOS), drukarka i winxp =problem

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_at_invalid.poczta.tp.pl>
Data: Tue 11 Jan 2005 - 22:20:00 MET

Karol K. <karolkus@_cut_go2.pl> napisał(a) w wiadomości news:cs144l$dil$1@atlantis.news.tpi.pl..., że:
> Witam!
>
> Mam taki problem z programaem w firmie iz jak chce wydrukowac w starym
> programie (jeszcze napisanym dla dosa - wczesniej chodzil na win 98) to
> wywala blad drukowania.
> Drukarka jest zainstalowana poprawnie poniewaz windowsowe programy drukuja
> normalnie.
> Drukarka to Oki page 8w lite (w win 98 po wlaczeniu emulacji DOS w
> sterownikach drukarki, dzialal z tym programem normalnie niestety z tymi
> serownikami co sa zainstalowane (od win 2000 na stronie producenta nie ma
> nic o win XP nie chce sie drukowac)
> [...]

Programy DOS'owe potrafia drukowac do pliku *.prn lub do portu LPT...
Po zapisaniu do pliku w linii polecen DOS'a wydaj komende :
copy nazwa_pliku lpt1: /b
lub notepad.exe nazwa_pliku /p
pod Windows:
Wlasciwosci drukarki >zakladka Porty > zaznacz pozycje File: zapisem
drukuj do pliku.
Natomiast, jesli masz drukarke sieciowa, to zeby otrzymac na niej wydruk z
programu DOS'owego, musisz przechwycic port.
We wlasciwosciach drukarki pod Windows > ustawienia:
Drukuj do portu [ LPT1:\\serwer\drukarka ]

--
Piotr Palusiński  [MVP]
Często smak życia odbiera apetyt