Re: [xp] nie odpala się, tylko dlaczego?

Autor: komp <przewoz_pw_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Sat 08 Jan 2005 - 21:48:39 MET

> Wiesz, ilu osobom już ta rada pomogła? ;-))
Wiem o tym doskonale.

> A serio - popatrz, czy dysk po ponownym podpięciu wykrywany jest jako
> LBA w BIOS-ie, a na wszelki wypadek wymuś to ręcznie. Ponieważ komunikat
> "Brak pliku ntldr" pochodzi już z kodu ntloadera zainstalowanego w
> bootsektorze partycji, więc czynności typu fixmbr oraz fixboot nie są
> IMO potrzebne. Upewnij się tylko, czy partycją aktywną jest ta partycja,
> na której znajduje się plik ntldr, no i czy dysk trafił na to samo
> złącze, na którym był przed odpięciem...
Wiesz, że to nie głupie? Poza tym dysk w Biosie wykrywany jest OK, ALE kilka
razy nie udało mi się wejść do Biosu tuż, po wykryciu dysku... Sprawa była
trochę dziwna, bo jak podpinałem swój, nieważne, czy w pozycji MA, czy SL to
zawsze do Biosu można było wejść, dopiero restart Biosu pomógł...
Ale potem wszystko z jej dyskiem było OK, dlatego uszkodzenie HDD raczej
pomijam tym bardziej, że w momencie, kiedy do niej przyszedłem, komputer był
uruchomiony (na pulpicie różne "search'e" i inne objawy różnych paskudztw
internetowych :) )
A kilka tygodni wcześniej podpinałem swój HDD i nic się nie działo...