Re: Plik SAM jak go ugryźć

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Thu 06 Jan 2005 - 10:28:57 MET

On Thu, 06 Jan 2005 08:33:19 +0100, Paweł Goleń wrote:

> Mam nadzieję, że wiesz, iż to co napisałeś w tych dwóch linijkach to
> bzdura?

Nie do końca Pawle jest to bzdurą. Nie jest nigdzie napisane o jakim hashu
Q mówił :) Hash jest funkcją skrótu i różne ciągi mogą dawać ten sam wynik
funkcji skrótu - w ten sposób np. "zgadywane" są hasła do BIOSów - w CMOS
zapisywany jest tylko "skrót" hasła do BIOSu (dokładniej jakaś suma
kontrolna wygenerowana na podstawie hasła). W niektórych przypadkach i w
niektórych funkcjach może się zdarzyć że np ciąg "aaaaaaaaaaaaaaaaa" i
"BBBBBBBBBB" dadzą ten sam hash.
Nawet osławione MD5 (używane m.in. przy hashach haseł w uniksach) przecież
dało się oszukać. Nie wiem jak jest z "oszukiwaniem" SHA-1 i RIPEMD-160 ale
ze względu na ich konstrukcję matematyczną może być ciężko :)

--
Pozdrawiam
Piotrek