Re: Restart komputera

Autor: Szakil <to_nie_moj_at_adres.pl>
Data: Wed 05 Jan 2005 - 18:51:16 MET

misiek wrote:
> Witam
> Mój komputer raz na jakiś czas wykonuje automatyczny hard reset (nic się nie
> zachowuję co było w danym momencie edytowane)
> POMOCY!!!!!

Tak jak napisal Adam.. i dodatkowo moge powiedziec ze jeszcze jest
mozliwosc ze podkrecales procka i przez to komp jest niestabilny.. ja
mialem cos takiego gdy podkrecalem Bartona 2500.. chcialem zeby sie
mniej grzal i zmniejszylem napiecie rdzenia na 1.325V.. niby komp sie
uruchamial i w ogole wszystko dzialalo ale sie wieszal i XP wyrzucal
bluescreeny.. wiem, ze to nie te objawy jakie opisywales ale na to nie
ma ogolnych zasad :)..

Jezeli to jest procesor to blad moze wykryc (z duzym
prawdopodobienstwem) Prime95.. Znajdziesz go tutaj:
http://www.mersenne.org/freesoft.htm
jezeli to nie jest procek to sprawdzilbym pamiec.. np.
http://www.memtest86.com/
tutaj znajdziesz popularny program do testowania pamieci.. :)
Jest sporo programow testujacych te czesci komputera.. ale te powyzej sa
sprawdzone..
Jesli chodzi o zasilacz to zobacz czy wszystkie parametry napiec w
biosie (powinna tam byc odpowiednia zakladka.. u mnie to sie nazywa
Computer Health czy cos takiego) sa zgodne z zaleceniami.. po drodze
sprawdz tez temperature procesora.. nie powinna byc zbyt wysoka..

Inne sprawy nie przychodza mi w tej chwili do glowy, ale takie
zachowanie moze naprawde byc spowodowane przeroznymi wadami.. powodzenia
w dochodzeniu.

Pozdrawiam - Szakil