Re: Menu kontekstowe w XP grafa Intela

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_at_invalid.poczta.tp.pl>
Data: Wed 05 Jan 2005 - 08:48:51 MET

Bródka <brodka@cyberia.pl> napisał(a) w wiadomości
news:crem66$s75$1@atlantis.news.tpi.pl..., że:
> Witam posiadam plyte glowna i810 DC-100 z zintegorwana grafa gdy
> zainstaluje stery do niej na pulpicie gdy klikne prawym przyciskiem myszy
> otiera sie menu z dodatkami zmana kolorow, rozdzialki itd.

Usun z autostartu (msconfig) aplikacje (siedzi w tray'u), która jest
odpowiedzialna za wyswietlanie w menu kontekstowym dodatkowych opcji.

> Problem jest w tym ze bardzo dlugo trwa wlaczanie tego meny robi sie
> klepsydra, nie wie ktos jak usunac te dodatki wiem ze z rejestru win ale
> nie wiem w ktorym miejscu

To nie o to chodzi, Masz za duzo zarejestrowanych rozszerzen zawartych
w kluczu (jest kilkadziesiąt a może i kilkaset):
HKEY_CLASSES_ROOT
oraz sa one powielone w :
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\CLASSES
Trzeba usunąc rozszerzenia, z których nie korzystasz (np. .669, .$A, .r98,
zl8 itd....) a pozostawić te najbardziej znane.
Dlatego system szuka wpisu ShellNew - widzianych w menu "Nowy" - po
wszystkich rozszerzeniach i to trwa kilka(nascie) sekund.
Zrób małe przemeblowanie, usun zbędne pozycje z menu "Nowy" (ShellNew) -
przyspieszy otwarcie menu .. i to bardzo, o czym zaraz sie przekonasz ;)

PS. Jak to zrobic hurtowo - pisałem o tym, poszukaj w archiwum.

--
Piotr Palusiński  [MVP]
Często smak życia odbiera apetyt