Re: WIN NT

Autor: Paweł Goleń <p_golen_at_ks.onet.pl>
Data: Tue 28 Dec 2004 - 21:28:42 MET

Tomasz Onyszko wrote:

> Bede musial potestowac ale czasu brak - swoja droga jezeli chodzi o
> prawa to ma kilka rzeczy ktorych nie ma w win jak chciazby ukrycie
> folderu udostepnionego zeby user go nie widzial

No tak, choć z tym akurat jestem w stanie się pogodzić. Co z tego, że
ktoś widzi folder, skoro nie może do niego wejść? No owszem, czego oczy
nie widzą... z drugiej jednak strony co w sytuacji, gdy użytkownik ma
prawa do katalogu leżącego w podkatalogu? Albo konkretnego pliku? A tak
ogólnie, to kod ukrywania folderów jest niepotrzebny i zwiększa ryzyko
wystąpienia błędu :-P. A co do praw, to typowy schemat unixowo/linuksowy
ugo jest jednak trochę ubogi. Nawet jeśli poszerzyć go przez
wkompilowanie ACL w sambę, jądro i wykorzystanie odpowiedniego systemu
plików, to wciąż mi czegoś brakuje...

--
Paweł Goleń
mailto:p_golen@ks.onet.pl