Re: Komputer w domenie i poza - jak to zrobic?

Autor: Paweł Goleń <p_golen_at_ks.onet.pl>
Data: Tue 28 Dec 2004 - 12:16:42 MET

Tomasz Onyszko wrote:
> Nie da sie zrobic tak zeby komputerek raz byl w domenie a raz nie byl -
> ale to ze nalezy do domeny nie powoduje przeciez ze nie moze pracowac z
> zasobami w grupie roboczej, wystarczy sie zalogowac do odpowiedniego
> zasobu i juz

A chcesz obejrzeć mojego laptopa (Windows XP jest do tego konieczny)?
Potraktowałem domenę jako external realm, zmapowałem konto domenowe do
mojego lokalnego, jak chcę to loguję się do domeny (wówczas podaję login
w postaci user@domena), a jak nie chcę, to loguję się lokalnie.
Oczywiście, nie korzystam wówczas z pełnych możliwości domeny (grou
policy choćby), ale dzięki kerberosowi mam SSO do dysków sieciowych na
przykład. Niestety WebDAV już nie chce tak ładnie działać, choć sam IIS
z Kerberosem - jak najbardziej. Ale ja nie jestem do końca normalny, na
mnie nie należy zwracać uwagi :-P

--
Paweł Goleń
mailto:p_golen@ks.onet.pl