Re: Sieć na W2k

Autor: Tomasz Onyszko <T.Onyszko_nospam__at_w2k.pl>
Data: Mon 20 Dec 2004 - 01:25:36 MET

Mariusz wrote:
> Witam,
>
> Proszę Was o porade bo jestem w kropce, mam kilka koncepcji zbudowania sieci
> w oparciu o AD na W2k server.
>
> Założenia:
>
> - 1 biuro główne + 16 oddziałów
> - okolo 100 koncówek (50 główne biuro + 3-4 kompy w biurze)
> - całość tworzy zamkniety intranet (VPN) 192.168.x.x

Hmm, no malo tych komputerkow zeby stawiac wszedzie dodatkowy DC,
chociaz przydaloby sie - nie powiedziales nic o tym jakie lacza masz
pomiedzy tymi lokalizacjami itp

> Moja koncepcja to jeden głowny kontroler + jeden pomocniczy (backup)
> Chciałbym tez podzielic biura na male grupy uzytkowników, tak aby
> w uzytkownik w Otoczeniu Sieciowym widział Office_1, Office_2, Corp Office
> itp.

Hmm, niestety zeby to osiagnac to musialbys zalozyc domene dla
lokalizajci glownej powiedzmy, a w kazdej lokalizacji zdanelj pracowac w
grupie roboczej i zablokowac mozliwosc przegladani sieci pomiedzy
lokalizacjami, troche roboty i bez sensu IMO

> Co do drugiej czesci nie jestem pewien czy to ma sens - tak sie
> rozdrabniać ? i jak to dobrze zrobić ?
> Być moze ktos z Was administruje lub tworzyl podobna siec i moze cos
> podpowiedziec bede wdzieczny !

Idelnym rozwiazaniem bylaby chyba dla ciebie domena AD, kontrolery w
lokalizacji centralnej + w kazdej lokalizacji przynajmniej jeden DC
(wiem , koszty :() chyba ze twoje lacza pozwalaja uzytkownikom szybko
sie logowac w oparciu o kontrolery w centrali . Poszczegolne
lokalizacjie w AD pogrupowane w OU w ktorych znajduja sie userzy i
komputery z danej lokalizacji

Nie znam specyfiki pracy twojej firmy ale moze rozwiazaniem bylyby
uslugi terminalowe w lokalizacji centralnej, wtedy rola komputerkow w
oddzialach sprowadzalaby sie tylko i wylacznie do pracy jako terminale.

--
Tomasz Onyszko [MVP]
T.Onyszko@w2k.pl