Łączenie 2 komputerów skrętką

Autor: Przemolo <przemolo_at_gazeta.pl>
Data: Mon 13 Dec 2004 - 20:10:59 MET

Witam,
Mam komputer z win98se oraz notebooka z winXP. Każdy z nich ma
skonfigurowane inaczej połączenia sieciowe (komputer pracuje w domu tylko na
połączeniu TCP/IP ze stałym łączem - ma więc zdefiniowany adres IP, bramę,
DNS, itp.; notebook natomiast ma zainstalowanego m.in. klienta Novell, a
TCP/IP ma ustawione jako przydzielane automatycznie przez DHCP).

Korzystając ze skrossowanego kabelka połączyłem je poprzez karty sieciowe;
diody na kartach zaczęły migać ale niestety w otoczeniu sieciowym ani
poprzez wyszukiwanie komputerów nie udało mi się połączyć :(

O czym zapomniałem? Klient MS Networks jest, usługa udostępniania plików i
drukarek też, TCP/IP... a może TCP/IP muszę jakoś specjalnie skonfigurować
pod to połączenie? Bo obecnie jest ustawione jak w opisie powyżej.

Z góry serdeczne dzięki!