Re: Naped DVD RW nie czyta dyskow DVD+RW.

Autor: Bartek Rudy <brudy123_at_o2.pl>
Data: Wed 08 Dec 2004 - 22:43:33 MET

ROZWIAZANIE:
Problem faktycznie mial pochodzenie w zasilaniu.

Zrobilem kilka dodatkowych testow na roznych systemach i okazalo sie, ze
rozwiazaniem bylo albo zmienienie plyty glownej, albo wymiana zasilacza na
mocniejszy.

Problem pojawial sie tylko z dobrze wyposazonymi (duzo bajerow) plytami
Gigabyte. Probowalem tego LiteOna z podobnymi plytami, ale innych
producentow i wszystko chodzilo ok. Sprawdzalem tez z roznymi zasilaczami
300 i 350 W i problem zawsze wylazil tylko gdy wystepowal tandem z
Gigabytem.

Po zakupie mocniejszego, markowego zasilacza, udalo mi sie zmusic w koncu
moj naped do wspolpracy z moja plyta Gigabyte. Ale i tak musialem naped
umiescic na osobnym kablu (zadne inne urzadzenie nie moze byc na nim
podpiete), bo wtedy przestaje czytac DVD+/-RW. Gdy jest na kablu sam, dziala
bez najmniejszym problemow.

Wyglada na to, ze dobrze wyposazone plyty Gigabyte ciagna duzo pradu i
takze, ze ten naped LiteON tez zre go calkiem sporo (albo, byc moze, ktorys
z podzespolow jest jakos uszkodzony).

W kazdym razie teraz, z nowym zasilaczem, naped dziala bezawaryjnie.

Przesylam to info na grupy, bo czesto udaje mi sie znalezc via google
pytania dotyczacych problemu, ktory mnie akurat gnebi, a czesto po pytaniu
nie pojawia sie odpowiedz. Czasami moze po prostu odpowiedzi nie ma, a
czasami moze komus sie nie chce jej zamiescic. Ja zamieszczam, w nadziei, ze
jesli ktos jeszcze wdepnie w taki problem, latwiej bedzie mu z niego wylezc
po prostu czytajac tego posta.

ps:
O ile serwis on-line LiteOn mnie nie zawiodl, byl zyczliwy i staral sie byc
pomocny, to tego samego nie mozna powiedziec o Gigabyte. :| Po zsumowaniu
moich problemow z zasilaniem, szeregu informacji, ze Gigabyte ma problem z
jakoscia, itd., oraz nieciekawego nastawienia ich serwisu, chyba sie z
Gigabyte pozegnam na jakis czas i nastepna plyte kupie od Asusa albo MSI. Na
Abicie i Gigabyte sie juz pare razy zawiodlem. Na Asusie i MSI jeszcze ani
razu. :)

Pozdr i dziekuje wszystkim za rady. :)