Wyciek alokacji pamięci nietablicowanej w DC W2000

Autor: Piasecznik <robert.kowalski_at_lama.org.pl>
Data: Mon 06 Dec 2004 - 20:25:08 MET

Jest sobie serwerek główny kontroler domeny. Chodzi sobie na nim dodatkowo
SQL2000.
Sielanka trwała prawie 3 lata. Niestety ostatnio zaczął regularnie 2 razy w
tygodniu odmawiać autentykacji userów.
Okazuje się że serwer kończy współpracę wypluwając do eventloga błąd
bodajrze 2014 że nie udało się alokować pamięci nietablicowanej z powodu
pustej kolejki alokacji.
Perfmon pokazuje wtedy od 1.4mln do 2mln alokacji pamięci nietablicowanej.
Nic "w zasadzie" nie zmieniałem w konfigu serwera co mogłoby spowodować
wycieki. Jedyną rzeczą jaką robiłem to podmieniłem administrative templates
w Group Policy na te Windows XP. Group Policy manager w wesji angielskiej
zaczął się pluć o zbyt długie opisy poszczególnych opcji więc przywróciłem
dawny stan.
Czytałem już KB małomiękkiego ale tam jedynie o tego typu problemach z win
3.51 można się dowiedzieć.
W ostatnim tygodniu przeglądając logi security audit (miałem włączone log
failure events) zauważyłem wiele błędów kerberosa typu unknown.
W KB pisali o problemach z synchronizacją czasu w domenie. Mimo jednak że
ustawiłem NTP z serwera zegara atomowego, poprawnej synchronizacji zegarów
stacji z domeną rzeczone błędy (chyba ID: 54 nie pamiętam dokładnie, piszę
teraz z pamięci) pojawiały się nadal. Wyłączyłem więc inspekcję security w
obawie że to może sama inspekcja powoduje wycieki pamięci.
Niestety od ostatniego restartu serwera, ilość "Nonpaged memory allocs"
wzrosła z 75k (stan na starcie serwa) do 1mln w czasie 4 dni.
Użyłem gflags do włączenia "memory pool tags", czekam jeszcze na restart
serwera i mam nadzieję że uda mi się namierzyć aplikację która powoduje
wyciek.
W tej chwili proces SERVICES zabiera najwięcej bajtów pamięci NP ponad 500K,
następny jest lsass 120K
Niestety ilość pamięci a ilość przydziałów tejże to insza inszość więc nie
ma pewności co powoduje wyciek.
Zatrzymywałem zresztą po kolei większość serwisów pracujących pod services i
lsass bez skutku.
Teraz prośba do szanownych grupowiczy:
Co polecacie zrobić poza tym co już zrobiłem ew. mam zamiar zrobić (restart
z memtagami i jechanie poolmonem którego kompletnie nie znam)?
Pozdrawiam

Robert