Re: przeniesienie serwera DNS

Autor: Paweł Goleń <p_golen_at_ks.onet.pl>
Data: Mon 06 Dec 2004 - 13:52:45 MET

Piotr Sepien wrote:

> jest serwer DNS na Windows 2000 Server. Oprocz niewielkiej liczby
> recznie utworzonych rekordow znajduje sie w nim spora ilosc dziwnie
> wygladajacych wpisow, wygenerowanych automatycznie przez kontroler
> domeny podczas migracji z domeny NT 4.0 DO 2000. Jest potrzeba, aby
> ten serwer DNS przeniesc na inna maszyne (z Windows 2003). Czy da sie
> to zrobic w jakis szybki i prosty sposob? Z gory dziekuje za pomoc.

Zakładając, że liczba wpisów dokonanych ręcznie jest na prawdę
niewielka, to można polecieć hardcorowo i zrobić coś takiego:

1. Zainstalować serwer DNS na Windows 2003
2. Ustawić na wszystkich komputerach ten komputer jako serwer DNS
3. Na kontrolerach domeny zrestartować usługę netlogon (odtworzą się owe
"dziwne wpisy"
4. Na wszystkich komputerach albo wykonać polecenie ipconfig
/registerdns, albo po prostu je zrestartować.
5. Niewielką ilość nazw można przeklepać

Taką operację możesz zrobić "po pracy" jak sobie ludzie pójdą. Trochę
mało piszesz jednak na temat środowiska.

--
Paweł Goleń
mailto:p_golen@ks.onet.pl