laptop i zagadki dysku twardego

Autor: Johnny <moja_ocena_at_gazeta.pl>
Data: Fri 03 Dec 2004 - 20:29:55 MET

Witam

Mam laptopa HP zx5020 z XPekiem SP2. Od jakiegos czasu mam wrazenie, ze
XPek wylacza dysk twardy, gdy go chwile nie uzywam. Slysze jakby stukniecie
delikatne przy parkowaniu glowicy, gdy jednak system znoew potrzebuje
danych to dysk rusza, slychac to po delikatnym "gwizdnieciu" rozkrecanych
talerzy. To moja teoria, nie znam tylko powodu. Teraz fakty:
- mam wylaczone wszelkie funkcje oszczedzania baterii (Panel sterowania ->
Opcje zasilania)
- dzieje sie to przy zasilaniu z sieci
- dysk sprawny w sensie braku bad blockow, poza tym nowy i generalnie
funguje jak brzytwa
- dysk jest wylaczany po kilku sekundach od nieaktywnosci, moze 10 sek.
- byc moze stalo sie to po uzyciu hibernacji, takie mam wrazenie ale nie
jestem pewien, bo dopiero to po jakims czasie przyuwazylem (ze wzgledu na
to, ze te stuki i gwizdy sa badzo ciche)

Bardzo mnie to niepokoi, bo szkoda dysku a w takich warunkach nie popracuje
zbyt dlugo.
Dodatkowo szukajac przyczyny natknalem sie na list kolesia, ktory twierdzi,
ze Microsoft w jakims dokumencie ostrzega o mozliwosci uszkodzenia dysku
przez uzywanie hibernacji. Osobiscie wydaje mi sie to bzdura, ale nie takie
cuda w zyciu widzialem, wiec pytam.

pozdrawiam serdecznie
Johnny