WinXP Home - nie dziala SSL

Autor: Jacek Osiecki <joshua_at_ceti.pl>
Data: Fri 03 Dec 2004 - 10:19:50 MET

Witam,

Dostałem do ręki notebooka, na którym są zainstalowane WinXP Home. Problem
jest taki: "nie działa SSL". Faktycznie - nie działa... ale tylko pod IE.
Pod Firefoxem - bez problemów...

Wyguglałem, że to pewnie jest ten przypadek:
http://support.microsoft.com/?kbid=314864

"SYMPTOMS
When you connect to a Web server by using a self-signed Server Certificate
over a Secure Sockets Layer (SSL) connection, Microsoft Internet Explorer
may generate an error message that indicates that the server could not be
found, and Internet Explorer may then be unable to connect.

CAUSE
This problem can be caused if the Crypt32.dll file incorrectly determines
that the server certificate is invalid.

RESOLUTION
To resolve this problem, obtain the latest service pack for Windows XP."

Problem w tym, że zalecają... by odpalić Windows update :) które oczywiście
działa po SSLu...

Nic to. Ściągnąłem WindowsXP-KB835935-SP2-PLK.exe - jakieś 270MB...
Uruchamiam - rozpakowuje, a po rozpakowaniu komunikat "Błąd Instalatora: Nie
można odnaleźć określonego pilku". Następny komunikat to "Instalacja została
przerwana". I tyle, zero szczegółów co się stało :(

Odpaliłem eventvwr.msc - ale tam w ogóle nie ma najmniejszej wzmianki choćby
o próbie uruchomienia instalatora SP2!

Czy da się z tymi windowsami cokolwiek zrobić?
Aha, jeśli ktoś ma wątpliwości: komputer jest odłączony od sieci, był
przeskanowany wszelkimi antywirusami i spyhunterami/adaware'ami. Jest czysty
jak łza... tyle że nie działa jak trzeba.

Any help?

--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944
(c) Tomasz Olbratowski 2004