Re: Klient LPR - Dlink DP300

Autor: Marcin Szczygielski <marcs_at_no-spam.trapu.trapu.poczta.onet.pl>
Data: Mon 29 Nov 2004 - 14:51:47 MET

Użytkownik Domin napisał:

> Zgadza sie, ale moze mialem pecha lecz nie moglem sie do niego dostac
> poprzez \\serwer i z tad pytanie, czy w takim razie cos przeoczylem. Czy po
> dodaniu nowego portu czyli adres IP -> LPR itd. bede mogl sie do niego
> dostac poprzez \\serwer\ . Tak nudze bo nie wiem czy instalowac XP czy 98 a
> nie mam jak tego sprawdzic
>
> Pozdrawiam
> Domin

Okej to ja sie spytam tak .
Co chcesz osiągnąc ? :)
Albo dodajesz drukarki po sciezce UNC ( \\serwer\nazwa_drukarki) albo po
  IP tej drukarki ( w przypadku dlinka musisz zmienic domyslny typ portu
z RAW na LPR + nazwa kolejki ), wtedy ta drukarka jest niejako drukarką
lokalną.
Ma to o tyle minus ze musisz ją u siebie udostepnic abu móc ją zmapować
do LPT. W twoim wypadku najwygodniej będzie jak na serwerze dodasz ją po
IP + LPR , udostepnisz w sieci a na koncowkach dodasz ją sieciowo.
Ma to dwa plusy .
1. Mapujesz sobie LPT łatwo i wygodnie
2. Uprawnienia, kolejki itp.

--