fałszywe informacje o wolnym miejscu na dysku

Autor: nnowy <nnowy_at_gazeta.pl>
Data: Sun 28 Nov 2004 - 21:58:33 MET

Cześć,
Zainstalowałem własnie Windowsa XP. Do niego dorzuciłem jeszcze SP2 i nic
więcej.
I tu pojawiła się mała niespodzianka.
Wyświetlając ogólne właściwości dysku "C" mam podaną informację, że
całkowity rozmiar dysku wynosi 7,98GB, a wolne miejsce to 5,15GB z czego
wychodzi, że zajęte miejsce to 2,83GB.
Kiedy otworzę strukturę folderów i zaznaczę wszystkie foldery na tym dysku,
żeby wyświetlić zbiorczą informację, ile pliki zajmują miejsca, to komputer
zlicza, że jest to 1,64GB. Skąd ta różnica?
Pliki ukryte są widoczne. Odpaliłem dyskietkę startową i uruchomiłem
Nortona - ten pokazał mi, że w katalogu windows jest faktycznie ponad 2,5GB
danych..... a nie 1,5GB ja pokazuje sam Windows.