Przechowywanie haseł w Windows

Autor: Igor Wawrzyniak <igor_at_sf-f.USUN_TO.pl>
Data: Sat 27 Nov 2004 - 22:43:52 MET

Muszę we własnym programie zalogować użytkownika. Według
tego, co wyczytałem w MSDN, trzeba do tego użyć funkcji
LogonUser, która wymaga podania hasła. Chciałbym jakoś
obejść ten wymóg, bo w przeciwnym wypadku musiałbym gdzieś
przechowywać hasło otwartym tekstem. Na jednej z
anglojęzycznych grup znalazłem sposób:
- odnaleźć w rejestrze zaszyfrowaną wartość hasła
- zapamiętać ją
- zmienić na wartość odpowiadającą znanemu hasłu
- zalogowaś się z tym hasłem
- przywrócić starą wartość.

No i tu mam problem. Hasła są zapisane w
HKEY_LOCAL_MACHINE\Security\SAM\Domains\Account\Users\<identyfikator>
Pierwsza sprawa - nie mogę znaleźć przypisania identyfikatorów
do nazw użytkowników. Druga - każdemu userowi odpowiadają
dwa pola, F i V, nie wiem jak one powstają. MSDN jest tu
mało użyteczny, a przynajmniej mnie nie udało się znaleźć
potrzebnych informacji. Może MS celowo ogranicza dostęp do
nich... ale mam nadzieję, że ktoś tu jednak wie, jak Windows
przechowuje hasła?

--
Igor Wawrzyniak