System do RAMu - jak?

Autor: Paweł <brop_at_wp.pl>
Data: Mon 22 Nov 2004 - 17:08:42 MET

Witam
Zastanawiam sie nad mozliwoscia uruchamiania systemu (WinXPSP2) bezposrednio
z RAMu. Chodzi tu o tzw. RAMdisk. Obecnie mam w kompie 768 MB RAMu, a ystem
razem z SP2 zajmuje na HDD jakies 1,4 GB czyli okolo 2 razy wiecej niz mam
RAMu.Czy w takiej sytuacji /da sie/jest sens/ wrzucic system do RAMu. Mysle
glownie o szybszym jeg starcie podczas wlaczania/resetu kompa. Obecnie z HDD
startuje mi od momentu wlaczenia w okolo 1 minute Niby dobrze, ale chcialbym
i to przyspieszyc (o ile sie da).Konkretne info dot. obslugi moge znalezc
wpisujac "RAMdysk" w google. Mi jednak chodzi bardziej o poznanie opini
osob, ktore cos takiego uzytkuja. I porade czy w moim przypadku zaladowanie
XP do RAMu ma racje bytu. Czy faktycznie mi to przyspieszy start systemu? I
jakie sa "za" i "przeciw " takiemu rozwiazaniu?
Prosze o porady i z gory dziekuje.
Pozdrawiam
Paweł