WinXP - udostępnianie internetu......

Autor: MariuszH <marhuz_at_zwm.punkt.pl>
Data: Sun 21 Nov 2004 - 11:50:42 MET

Hej :)
Mam pewien duży problem i nie wiem jak go rozwiązać ( o ile to oczywiście
możliwe).
Mam dwa komputery - 1. służy(ł) do stałego połączenia z internetem i
ściąganiem różnych "rzeczy" oraz do udostępniania połączenia z internetem
dla 2-go komputera ( mojego super, hiper wypasu do gier ;).
Do pewnego momentu wszystko działało idealnie, ale właśnie pewnego dnia
okazało się że nie mogę korzystać z internetu na mojej "stacji roboczej". IE
pokazywał że nie może wyświetlić strony www chyba poprzez błędny DNS albo
coś w tym rodzaju. Inna sprawa że sprawdzając stan połączenia widzę że komp
odbiera i wysyła pakiety. Natomiast surfowanie z "serwerka" odbywa się
normalnie.
Nieoficjalnie dowiadywałem się u mojego "usługodawcy" co się stało ( że
kolega kolegi ;) .
Potwierdzili że "coś" tam wprowadzili i teraz nie można udostępniać już
internetu - spryciarze.
I teraz mam własnie pytanie - Czy ewentualnie ktoś spotkał się z taką
sytuacją albo może wie o co chodzi i co możnaby było zrobić żebym mógł
ponownie korzystać z internetu na 2-gim kompie ? Może jest jakiś program
który udostępnia ale "omija" standardowe udostępnianie z Windowsa które być
może jest wykrywane i blokowane ? A może zainstalować Linuxa i porzez niego
udostępniać ? - jeżeli też by dało radę.
Tylko niestety na Linuksie wogóle się nie wyznaję :(
Liczę na wasze zainteresowanie sprawą i jakieś dobre wiadomości.
aha - zmiana operatora niestety nie wchodzi w grę :(
Pozdrawiam
MH