Re: Liczne problemy poczatkujacego uzytkownika

Autor: Zdzislaw Landowski <codeboy_at_wp.pl>
Data: Thu 18 Nov 2004 - 22:55:59 MET

Dnia Thu, 18 Nov 2004 21:38:50 +0100, Hellrond
<hellrond@WYTNIJTO.poczta.fm> napisał:

> Hej !!!
>

> - Najwiekszym natomiast problemem jest niemozliwosc uruchomienia
> troche starszych produkcji jak np: Samochodowa Mapa Polski 2001, Sim
> City 3000, Motoracer, sterownikow do drukarki i wiele innych!
> Komunikat, ktory mi sie wyswietla brzmi nastepujaco:
> "C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOXEC.NT. Ten plik systemowy nie nadaje sie do
> uruchomienia aplikacji systemu MS-DOS lub Microsoft Windows"
> Zaznaczam, ze jakiekolwiek ustawiania trybu zgodnosci nie przynosi
> rezultatow.

> [...]
cytat on
Rozwiązanie
Aby rozwiązać ten problem:

    1. Kliknij przycisk Start, a następnie kliknij polecenie Uruchom.
    2. W polu Otwórz wpisz polecenie cmd, a następnie kliknij przycisk OK.
    3. W wierszu polecenia wpisz następujące polecenia, naciskając po
każdym z nich klawisz ENTER:

       expand litera stacji dysków CD-ROM:\i386\config.nt_
c:\windows\system32\config.nt
       expand litera stacji dysków CD-ROM:\i386\autoexec.nt_
c:\windows\system32\autoexec.nt
       expand litera stacji dysków CD-ROM:\i386\command.co_
c:\windows\system32\command.com
       exit
    4. Uruchom lub zainstaluj program. Jeżeli problem został rozwiązany,
nie wykonuj pozostałych kroków. W przeciwnym razie
przejdź do następnego kroku.
    5. Uwaga: W poniższej procedurze plik Command.com nie jest ani
edytowany, ani tworzony. Z tego względu należy wyodrębnić go
z dysku CD z systemem Windows XP.

       Uruchom program Notatnik.
    6. W programie Notatnik wpisz następujący tekst:

    dos=high, umb
device=%SYSTEMROOT%\system32\himem.sys
files=40

    7. W menu Plik kliknij polecenie Zapisz jako.
    8. W polu Nazwa pliku wpisz nazwę Config.nt, a następnie kliknij
przycisk Zapisz. Zamknij plik Config.nt.
    9. W menu Plik kliknij polecenie Nowy.
   10. W nowym pustym dokumencie wpisz następujący tekst:

@echo off
     lh %SYSTEMROOT%\system32\mscdexnt.exe
     lh %SYSTEMROOT%\system32\redir
     lh %SYSTEMROOT%\system32\dosx
     SET BLASTER=A220 I5 D1 P330 T3

   11. W menu Plik kliknij polecenie Zapisz jako.
   12. W polu Nazwa pliku wpisz nazwę Autoexec.nt, a następnie kliknij
przycisk Zapisz. Zamknij plik Autoexec.nt.
   13. Uruchom Eksploratora Windows. Zlokalizuj plik Config.nt, kliknij
plik Config.nt prawym przyciskiem myszy, a następnie
kliknij polecenie Kopiuj.
   14. Kliknij prawym przyciskiem myszy folder %SYSTEMROOT%\System32, a
następnie kliknij polecenie Wklej.
   15. Zlokalizuj plik Autoexec.nt, kliknij plik Autoexec.nt prawym
przyciskiem myszy, a następnie kliknij polecenie Kopiuj.
   16. Kliknij prawym przyciskiem myszy folder %SYSTEMROOT%\System32, a
następnie kliknij polecenie Wklej.
   17. Zlokalizuj plik Command.com, kliknij prawym przyciskiem myszy
wyodrębniony plik Command.com, a następnie kliknij
polecenie Kopiuj.
   18. Kliknij prawym przyciskiem myszy folder %SYSTEMROOT%\System32, a
następnie kliknij polecenie Wklej. Ponownie uruchom
komputer.
cytat off

autor By Krzysztof Pieniak by AMD3DNOW Group