Re: XP Home - jak ograniczyc zasoby?

Autor: Tomasz Onyszko <T.Onyszko_nospam__at_w2k.pl>
Data: Thu 18 Nov 2004 - 20:21:36 MET

wolfeer wrote:
> Witam.
> Czy w XP Home da sie uzyskac nastepujace oganiczenia konta?? :
>
> - zablokowac dostep do dysku c: jedynie mozliwosc zapisywania na pulpicie
> ewentualnie w moich dokumentach
>
> - zablokowac SKUTECZNIE mozliwosc instalacji programow ( np. komunikator tlen i
> niektore inne cholerstwa sie instaluja pomimo ze nie ma sie uprawnien admina)
>
> Bede wdzieczny za wskazowki, bo juz mam dosc reguralnego szukania gdzie
> dzieciaki ukrywaja po katalogach rozne rzeczy (tez xxx). Komputery sa w
> bibliotece.

W XP bedzie to ze tak powiem uciazliwe bo niestety ale narzedzi to tam
nie ma - tak ze polecalbym zapoznanie sie z narzedziem cacls.exe i
nadawaniem uprawnien NTFS. Nastepnie poczytac na temat zabezpieczenia XP
z nastawieniem na uprawnienia.

To co chcesz zrobic mozliwe jest w jakims stopniu do wykonanania poprzez
ustawienie odpowiednich uprawnien (read gdzie sie da, write na temp i
profil uzytkownika) i tak w zasadzie to tyle

--
Tomasz Onyszko [MVP]
T.Onyszko@w2k.pl