Re: Co tak naprawde daje domena ?

Autor: Tomasz Chmielewski <tch_at_nospam.unc.edu>
Data: Wed 17 Nov 2004 - 13:07:38 MET

Fantom wrote:
> Witam
> Zawsze buduje sieci bez uzycia domen, ale zastanawiam sie czy moze nie
> warto. Jakie sa plusy i minusy jej zastosowania ? W jakich rozwiazaniach
> warto ja stosowac a w jakich mija sie z celem ?

Przydaje sie np., gdy:

1) masz wielu uzytkownikow
2) aby uzywac komputera, musza sie zalogowac (username / haslo)
3) moga korzystac z dowolnego komputera podlaczonego do domeny, a ich
ustawienia / pulpity itd. beda zawsze takie same (czyli np. studenci w
szkolach) - sa to tzw. roaming profiles.

Jak masz stosunkowo malo uzytkownikow i wolna siec (np. radiowa) to mija
sie to z celem :)

Tomek