Re: Win XP i obraz dysku

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 08 Nov 2004 - 22:13:31 MET

Użytkownik "jijomo" <jijomo@poczta.onetkropkapl> napisał w wiadomości
news:cmoli2$mpv$1@opal.icpnet.pl
> Witam, nie wiem, czy to wlasciwa grupa, jesli nie, to bardzo prosze
> mnie na takowa odeslac. Mam nastepujacy problem:
>
> Posiadam Windowsa XP Professional nalicencji akademickiej. Za kazdym
> razem, kiedy chcialbym go ponownie zainstalowac (np. po formacie
> dysku) musze kontaktowac sie z administratorem sieci akademickiej. W
> zwiazku z tym postanowilem zaraz po instalacji Windowsa zrobic obraz
> dysku np. za pomoca programu Norton Ghost. I tu pojawiaja sie trzy
> pytania:
> 1. Czy to zadziala tak, jak tego oczekuje?

Powinno. Przy czym wystarczy zrobienie obrazu samej partycji z systemem,
a nie całego dysku.

> 2. Jakim programem najlepiej to zrobic? Czy faktycznie Norton Ghost
> bedzie do tego celu najlepszy? Szczerze mowiac, wolalbym jakis
> darmowy program.

Ja preferuję BootIt Next Generation http://www.terabyteunlimited.com -
obraz zostanie odtworzony zawsze, także po upływie czasu na testowanie,
ale równie dobrze możesz skorzystać z całkowicie darmowego SavePart
http://perso.club-internet.fr/guiboure.

> 3. Ile mniej wiecej taki obraz zajmie?

Mniej więcej 2-2,5 raza mniej niż wszystkie dane na partycji z
pominięciem pliku wymiany i hibernacji.

/odpowiadając zmień px na pl/