Re: Klika systemów operacyjnych

Autor: Jacek* <jacms_no_spam_at_priv5.onet.pl>
Data: Mon 08 Nov 2004 - 05:31:34 MET

"Michal Kawecki" <kkwinto@o2.px>,
'Mon, 8 Nov 2004 02:01:29 +0100', napisał(a):

>No ale jak mogą być dwa wpisy - skoro to W2k3 postawiono na dysku
>logicznym... w tej sytuacji możliwy jest tylko jeden jedyny wpis
>wskazujący na /dev/hda1. Oba systemy - XP i W2k3 - korzystają zapewne z
>umieszczonych na niej wspólnych plików startowych i współdzielą jeden
>plik Boot.ini.

Przez analogie. ;) Nigdy nie ladowalem lilo do mbr. Podczas instalacji
i umieszczeniu w pierwszym sektorze dysku lilo/grub zawsze znajdowal
pozostale systemy, w tym windowsowe, na dyskach (tez logicznych) i
dawal wybor, czy zostawic, czy wywalic. Z tego co widzialem wskazywal
nie tylko na hda1, gdzie zawsze umieszczam ntloadera i z ktorego
startuje wszystkie systemy, ale rowniez pozostale, ktore znalazl na
hda i hdb (tu mam windowsy testowe na partycjach logicznych).
Pozostale, niewskazujace na hda1 zawsze skrupulatnie usuwalem. Guru
linuxowym to nie jestem, ale przez analogie sadzilem, ze lilo po
wykryciu innych systemow uruchamia je tam, gdzie znajdzie. Tylko, ze
rzeczywiscie nawet, gdy lilo każe startowac z innej (logicznej
partycji) to nie znajdzie tam przeciez plikow startowch ntldr,
ntdetect, itd. Teraz troche mi zabełtałeś... i pewnie masz racje. ;)

W kazdym razie usuwajac wpis z gruba (jezeli wystepuje) dotyczacy
W2003 autor watku nie zablokuje mozliwosci uruchomienia XP, bo wpis
wskazujacy na hda1 jest nieruszony. Czy tak?

Czyli, to co napisalem w pierwszym poscie plus usuniecie z boot.ini
wiersza ladujacego 2003.

ps: poprawka - sciezka poprawna to /etc/grub.conf

--
J* ...,,,,,... icq#:49141826, gg:4411705
Prowizorka zawsze okazuje się najtrwalsza. Nieważne jak dobrze