Zaznaczanie checkbox-a z klawiatury

Autor: Tomasz Ostrowski <tometzky.nospam_at_students.mimuw.edu.pl>
Data: Fri 29 Oct 2004 - 16:25:35 MET DST

Czy jest jakiś sposób na zaznaczenie checkboxa na ślepo z klawiatury,
jeśli nie wiadomo czy już jest zaznaczony?

Mam skrypt w VBS do automatycznego konfigurowania ustawień użytkownikom
- wysyła odpowiednie kombinacje klawiszy, np. wyłączam dźwięki w XP tak
(nosound.vbs):

        dim shell
        set shell=CreateObject("WScript.Shell")

        ''''
        ' Dźwięki
        shell.Run("control mmsys.cpl")
        WScript.Sleep(5000)
        shell.AppActivate("audio")
        WScript.Sleep(100)

        ' alt-u "umieść ikonę"
        shell.sendkeys("%u")
        WScript.Sleep(1000)

        ' ctrl-tab 'tab dźwięki'
        shell.sendkeys("^{TAB}")
        WScript.Sleep(1000)

        ' alt-s "schemat"
        shell.sendkeys("%s")
        WScript.Sleep(1000)

        ' brak
        shell.sendkeys("b")
        WScript.Sleep(1000)

        ' nie zapisuj
        shell.sendkeys("%n")
        WScript.Sleep(1000)

        ' enter
        shell.sendkeys("~")
        WScript.Sleep(5000)

Ale to alt-u (umieść ikonę) raz włącza ikonę a raz ją wyłącza - w
zależności jak jest w danej chwili ustawione. A chciałbym, żeby zawsze
włączało lub zawsze wyłączało - niezależnie od zastanego ustawienia.

Wiem, że to wszystko jest zapisane w rejestrze, ale nie zawsze można
się zorientować gdzie.

Próbowałem chyba wszystkich możliwych kombinacji, ale nie znalazłem.

--
Pozdrawiam    Best of prhn - najzabawniejsze teksty polskiego UseNet-u
Tometzky      http://prhn.dnsalias.org/