Re: Win 2000 + użytkownicy

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Wed 27 Oct 2004 - 01:21:07 MET DST

Użytkownik "Jacek " <jdwind@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
news:clji5q$6tq$1@inews.gazeta.pl
> Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> napisał(a)
>
> Kilka godzin temu napisałem odpowiedź, i widzę, że ani śladu, ani
> słychu... nie wiem, czy to wina mojej przeglądarki (Firefox), której
> prędkość zaczyna mnie w****ć czy co? A pisałem, że w pracy miałem typ
> plików FAT32 i właśnie zmieniam na NTFS. I pisałem też, że mam
> prośbę, jak ustawić serwer proxy dla konta dodatkowego z poziomu
> admina (żeby użytkownik nie mógł zmienić), i jak (i co?) zmieniać dla
> tego konta w gpedit i mmc. Dzięki wielkie za cierpliwość, pozdrawiam,
> Jacek.

Faktycznie, Twoją odpowiedź gdzieś "wcięło".

Kwestię proxy najłatwiej będzie rozwiązać konfigurując je z jakimiś
nieprawidłowymi wartościami na tym koncie, na którym ma pracować osoba
niepożądana i zabierając jej uprawnienia do pliku
\Windows\System32\inetcpl.cpl tak, aby nie mogła sobie tych ustawień
przywrócić. Podobnie można załatwić sprawę zepsucia konfiguracji
połączenia sieciowego (np. wpisując tam nieprawdłową bramę) i zabierając
uprawnienia do pliku ncpa.cpl. To drugie rozwiązanie będzie działać
także dla przeglądarek innych niż IE. Są jeszcze inne metody zmiany
ustawień sieci - np. netsh.exe - do tego pliku też trzeba zabrać
uprawnienia, zresztą AFAIK zwykły user i tak nic nie może przy pomocy
netsh nabroić. Zabranie uprawnień robisz w zakładce Zabezpieczenia,
dopisując użytkownika i zaznaczając Odmowa dla wszystkich dostępnych
pól.

Co do mmc.exe - uruchom po prostu ten program, dodaj sobie wszystkie
możliwe przystawki i rozszerzenia, zapisz sobie gdzieś tak
skonfigurowany zestaw pod jakąś nazwą i pobaw się nimi na spokojnie.
Większość ustawień dotyczy wszystkich kont - pozostaje więc albo napisać
sobie własne skrypty startowe modyfikujące globalne opcje podczas
logowania/wylogowania się z systemu, albo zastosować się do
293655 - JAK: Stosowanie zasad lokalnych względem wszystkich
użytkowników z wyjątkiem administratorów w systemie Windows 2000 za
pomocą ustawienia grupy roboczej
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;293655.

Pobaw się też programem TweakUI oraz np. FreshUI www.freshdevices.com -
oba mają całkiem ciekawy zestaw rozmaitych tweaków. No i regularnie
czytuj np. http://www.jsiinc.com/reghack.htm.

/odpowiadając zmień px na pl/