Re: dysk Raid

Autor: Piotr 'Sofcik' Smerda <piotrs00_at_niespamowac.pl>
Data: Mon 25 Oct 2004 - 15:57:17 MET DST

On 25 Oct 2004 14:42:59 +0200, m_kaczynski@poczta.onet.pl wrote:

> Nie mogę tego zrobić ponieważ mam na tym dysku bardzo ważne dane i po tej
> operacji bym je stracił

Operacja zmiany dysku dynamicznego na podstawowy jest dość prosta - wymaga
jednak spełnienia kilku wymagań - opisane w archiwum grupy.

> Pisałem raid ponieważ dysk który nie działa używa stereownika raid z płyty
> głównej, jeżeli wyłączę raid to system wogóle nie widzi dysku

Hmmm to znaczy że podstawowy kontroler na płycie nie rozpoznaje Ci dysku?
Może warto zrobić upgrade BIOSu i sterowników oraz pozmieniać co nieco w
rejestrach (EnableBigLBA itp.) ?
Miałem podobny problem z dyskiem 160GB - po zmianie wspomnianyc komponentów
programowych przeszło jak ręką odjął.

--
Pozdrawiam
Piotrek