Re: Win 2000 + użytkownicy

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 25 Oct 2004 - 12:19:26 MET DST

Użytkownik "Jacek " <jdwind@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
news:clihor$b8j$1@inews.gazeta.pl
> Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> napisał(a):
>
> nie, nie chodzi mi o dostęp przez sieć, tylko lokalnie na komputerze.
> Przepraszam, że mam takie pytania, ale jak mówiłem, jeżeli chodzi o
> to, to LAMA ze mnie totalna. I jeszcze kolejne (pewnie równie mądre)
> pytanie - gdzie mogę sprawdzić tee "ACL-e". Założyłem konto lokalne,

ACL-e - czyli uprawnienia - zmienia się we właściwościach pliku bądź
folderu, w zakładce Zabezpieczenia. ACL-e da się ustawiać wyłącznie na
partycjach NTFS. Podam Ci link do zgrabnego opisu uprawnień i generalnie
do opisu całego systemu Windows 2000, sporo można się z niego nauczyć:
http://www.microsoft.com/poland/windows2000/win2000prof/rozdzial_13/default.asp

> nie Gość, tylko "INNI". I albo jak zwykle pewnie ja coś popieprzyłem,
> albo już nie weim co - jak wejdę na to konto, i chcę włączyć np
> Excela, to zaczyna tak, jakby chciał się instalować od nowa, pokaże
> ze trzy błędy 1706 i się uruchomi. Pliki excelowskie na tym koncie
> mogę uruchamiać tylko przez "Otwórz" w Excelu, bo jak kliknę na ikonę
> to pokazuje błąd - niewłaściwa ścieżka... Pewnie coś ja popeprzyłem w
> ustawieniach, tylko co?

Podczas zakładania nowego konta system korzysta z konta-szablonu o
nazwie Default User. Do tego szablonu są kopiowane rozmaite skróty i dla
niego są ustawiane różne wpisy w odpowiedniej gałęzi rejestru przez
poszczegółne programy, tak napisane, aby mogły się uruchamiać na
poszczególnych kontach. Między innymi tak robi Microsoft Office.
Pierwsze zalogowanie na nowe konto powinno uruchomić mały program
instalacyjny Office-a, którego jedynym zadaniem jest dokonanie takich
wpisów. Jeżeli tu wystąpią błędy, to cały Office może pod tym kontem
działać niepoprawnie. A twój problem został opisany tutaj:
http://support.microsoft.com/Default.aspx?scid=kb;pl;253768 .

*AFAIR - As Far As I Remember.

/odpowiadając zmień px na pl/