Re: Otwieranie plików tekstowych Explorerem

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_at_invalid.poczta.tp.pl>
Data: Sat 23 Oct 2004 - 22:11:16 MET DST

Wybitnie uzdolniony(a)
Paszczak <szczapak@huga.pl> napisał(a) w wiadomości
news:clbe90$6it$1@phone.provider.pl..., że:
> Na stronie WWW mam link do pliku tekstowego - gdy go otwieram serwer nie
> przekazuje go jako 'text/html', tylko 'text/plain'. Pod WinXP Prof IE
> odpala mi automatycznie notatnik, a ten z kolei źle interpretuje unixowe
> zakończenia linii (CR zamiast CR+LF) i całości nie da się czytać. W
> Win98 tekst otwierał się w okienku Explorera, tak jak normalna strona.
> Czy
> da się to jakoś zmienić (albo żeby przynajmniej odpalał Wordpada, bo
> ten dobrze interpretuje CR).

Zmiana domyślnego edytora w menu:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Default HTML
Editor\shell\edit\command
Domyslna= np. C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE\FRONTPG.EXE
lub mozesz sobie dopisac wiecej edytorow ,gdybys chcial zmienic na inny
np.
WORD
Zmiana domyślnego edytora w menu:
Plik/Edytuj za pomocą [nazwa aplikacji]
należy:
1. W rejestrze odszukać klucz:
HKEY_CLASSES_ROOT\.htm
2. W tym kluczu powinien być następny:
OpenWithList
3. W tym kluczu są wpisane aplikacje edytujące.
4. Analogicznie do istniejących utwórz własną serię kluczy, w pierwszym
wpisując nazwę Twojego programu do edycji (pamiętaj przy tym, że w menu
jest
tekst "Edytuj za pomocą", więc nazwę programu wpisz w odpowiednim
przypadku):
Mojego_programu\shell\edit\command
W kluczu command\Domyślna wpisz pełną ścieżkę dostępu do programu z
parametrem %1 na końcu (po spacji).
Pamiętac nalezy, że z całej listy będzie otwarty program znajdujący się na
jej pierwszym miejscu! Jeśli więc wpiszesz WordPada, to będzie on na
liście
za "Plik aplikacji Notatanik[...]" i dalej edytorem będzie notatnik.
Musisz
pokombinować ze zmianami nazw programów.

lub
Dokonaj modyfikacji w Rejestrze:
HKEY_CLASSES_ROOT\.txt
Domyslna=txtfile
HKEY_CLASSES_ROOT\txtfile
Domyslna= Dokument tekstowy
wartosc binarna EditFlags= 00 00 01 00
HKEY_CLASSES_ROOT\txtfile\shell\open\command
Domyslna=dopisz scieżke np. do WordPad'a

--
Piotr Palusiński  [MVP]
Są ludzie, którzy nie zauważają małego szczęścia,