Re: Jak wrzucic windowsa XP do RAM'u??

Autor: kpawel <Adres_at_W.Stopce>
Data: Sun 17 Oct 2004 - 23:00:11 MET DST

Dnia 10/17/2004 9:46 PM, Użytkownik gefek napisał:
> Ile RAMu jest zalecane do takiej procedury? :)

512 - działa OK
1034 - też :)

> Czy ktoś może potwierdzić że rzeczywiście znacznie przyspiesza to
> pracę systemu?

Tak, może nie ma wybitnie dużej różnicy, ale zawsze jest.

http://www.winxp.com.pl/art/windowsxp_full_optym.html

Optymalizacja zarządznia pamiecią poprzez ustawienia rejestru (XP/2000)

Uruchamiamy Regedit i przechodzimy do gałęzi:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\
Control\SessionManager\Memory Management]

Tam możemy dodać bądź zmodyfikować następujące wartości typu DWORD:

ClearPageFileAtShutdown - jeśli ustawimy na 1 system będzie czyścił plik
wymiany przy zamykaniu w celu płynniejszej pracy podczas następnej
sesji. 0 - wyłączone. Zalecam ustawić na 1 (płynniejsza praca), chyba,
że zależy Ci na szybkim zamykaniu systemu.

DisablePagingExecutive - jeśli ustawimy na 1 sterowniki i pliki
wykonywalne nie będą cachowane na dysku tylko przechowywane na stałe w
pamięci RAM. Przyspiesza to oczywiście korzystanie z tych zasobów, ale
zapycha pamięć. Można spróbować włączyć tę opcję przy min. 256MB RAM,
jednak ja zalecem dopiero przy 384, a najlepiej przy 512MB RAM i więcej.

LargeSystemCache - ustawienie analogiczne do 'Memory usage' (opisane
powyżej).
1 = System Cache.
0 = Programs.

IoPageLockLimit - wartość ta określa max. ilość kilobajtów, które mogą
zostać zarezerwowane na operacje we/wy. Kilkamy 'Modify' -> Decimal.
Standardowe ustawienie to: 512 , zaś na większości konfiguracji (z 256
MB RAM i wiecej) zwiększenie tej wartości przynosi lepszą wydajność gł.
systemu plików. Ja zalecam ustawienie 16384 dla 256 MB RAM. (Szczególnie
ważne, gdy komputer uzywany jest jako serwer.)

SecondLevelDataCache - wartość ta określa wielkość pamięci podręcznej
drugiego poziomu L2 Cache dostępnej dla systemu Windows.
Kilkamy 'Modify' -> Decimal. Np. dla procesorów Athlon K7 (Slot A) ilość
L2 Cache = 512KB. Należy wtedy wpisać 512. Jeśli HAL sam nie potrafi
wykryć wielkości L2, ustawa tę wartość na 256(KB).

Wyłączanie podsystemu POSIX
Usuwając z gałęzi:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\SessionManager\SubSystems]
wpisy 'Optional' i 'Posix' możemy przyspieszyć ogólne działanie systemu
poprzez wyłączenie podsystemu POSIX (Portable Operating System
Interface). Pozwoli to zaoszczędzić nieco pamięci. Jednak zanim dokonamy
tej zmiany musimy się upewnić, że żadna z naszych aplikacji nie korzysta
z podsystemu POSIX (Programy napisane zgodnie z POSIX można przenosić
pomiędzy różnymi systemami operacyjnymi; podsystem ten został
zaczerpięnty z usług UNIXowych). W razie niepewności najlepiej zrobić
backup (NTBackup) lub wyeksportować całą gałąź i dopiero usunąć te dwa
wpisy. W razie problemów zawsze będziemy mogli powrócić do standardowego
ustawienia.

AlwaysUnloadDLL - Explorer często cache'uje, kopiując do pamięci wiele
plików DLL i pozostawia je tam przez dłuższy czas, co znacznie zmniejsza
ilość dostępnej pamięci; pozwala jednak zaoszczędzić trochę czasu
podczas uruchamiania tych samych aplikacji lub programów korzystających
z tych samych bibliotek DLL. W razie niewielkiej dostępnej ilości
pamięci operacyjnej RAM (128MB i poniżej) zalecane jest ustawienie w gałęzi:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer]
AlwaysUnloadDLL (wartość typu DWORD):
na '1' (explorer zawsze będzie usuwał z pamięci władowane wcześniej
pliki DLL);
ewentualnie na '0' (explorer będzie zostawiał na jakiś czas władowane
wcześniej pliki DLL)

--
Pozdrawiam
Paweł Konarski < kpawel >