Re: Pytanie o SCSI

Autor: Piotr 'Sofcik' Smerda <piotrs00_at_niespamowac.pl>
Data: Tue 12 Oct 2004 - 15:44:39 MET DST

On Tue, 12 Oct 2004 15:26:12 +0200, DXC wrote:

> Użytkownik "Piotr 'Sofcik' Smerda" <piotrs00@niespamowac.pl> napisał w
> wiadomości news:dpsjzhx3xabs.1axd85alo9ynv.dlg@40tude.net...

> danych,
> aplikacje

> GB

> pytania.

> Mają być trzy nowe serwery. Dwa dwuprocesorowe jako serwery ze
> specjalistyczną aplikacją wspomagającą pracę szpitala (część medyczna na
> jednym serwerze i część administracyjna na drugim) i jeden jednoprocesorowy
> jak kontroler domeny AD, DHCP, serwer RIS i być może (jeszcze nie podjeliśmy
> [...]

Jeśli mają to być serwery do obsługi szpitala to rozważyłbym budowę klastra
- szpitale są wg mnie "mission critical" i środowisko bezawaryjne jest dość
ważne (nawet jeśli jest to tzw. "serwer do roboty papierkowej). Rozważyłbym
też dołożenie drugiego serwera AD jako zapasowy (choć w przypadku Win200x
trudno mówić o zapasowych kontrolerach) kontroler domeny. Zawsze to trochę
poprawi bezpieczeństwo i nie spowoduje przestoju w sieci.
Jeśli zaś chodzi o RAIDy w poszczególnych serwerach to nie ma sensu bawić
się w produkcyjnych serwerach (aplikacja/część medyczna) w RAID5. Obniży to
wydajność - lepiej dokupić dysków tak by zrobić RAID1. W kontrolerach
domeny/DHCP/RIS/Antywirus może być RAID5. Ja jednak osobiście skłaniałbym
się ku rozwiązaniu, które opisałem wyżej czyli klaster i 2 kontrolery
domeny.

--
Pozdrawiam
Piotrek