Re: Pytanie o SCSI

Autor: Piotr 'Sofcik' Smerda <piotrs00_at_niespamowac.pl>
Data: Tue 12 Oct 2004 - 10:09:51 MET DST

On Tue, 12 Oct 2004 09:52:58 +0200, DXC wrote:

> Użytkownik <irek@elpec.com> napisał w wiadomości

> ale
> spare"
>
> Jak będzie powierzchnia (do wykorzystania) w przypadku trzech dysków 72 GB
> pracujących w RAID-5?

3 dyski w RAID-5 dadzą Ci 144GB = 2*72GB na dane + 72GB na parzystość.

> PS
> Po raz pierwszy kupujemy *prawdziwy* serwer, a nie komputer biurkowy
> (kupiony w sklepie komputerowym) służący za serwer ;-) Stąd moje pytania.

Komputery biurkowe też są wyposażone w kontrolery RAID :) niektóre mają
RAID 0, 1, 0+1 a te bardziej zaawansowane również JBOD i RAID-5

Jeśli chcesz poczytać o różnych RAIDach to polecam stronę
http://www.acnc.com/04_00.html
Tam wszystko jest ładnie wyjaśnione i zobrazowane :)

--
Pozdrawiam
Piotrek