Nie uzywanie konta administrator - jakim kontem zastapic

Autor: Tom <lan10_at_wp.pl>
Data: Tue 05 Oct 2004 - 11:42:02 MET DST

Witam

Mam Windows XP Prof. Mam zainstalowane serwery:

MS SQL
apache i mysql dla Windows

serwery te nie uruchamiaja sie automatycznie wraz ze startem systemu
lecz moga byc wlaczane "recznie"

Jesli pracuje na koncie administratora to wszystko jest OK czyli nie ma
zadnych problemow z uruchomieniem serwerow. Z tym ze praca na koncie
administratora z jednoczesnym podlaczeniem do internetu powoduje ze w
dosc krotkim czasie komp lapie rozne "syfy" - instalowane sa jakies
programiki i skrypty.

Jesli natomiast pracuje na koncie np uzytkownik - nalezacy do grupy
uzutkownicy albo uzytkownicy zaawansowani to mozliwosc ze jakas strona
www zainstaluje mi cos na dysku jest mniejsza. Tylko tu pojawia sie
problem - nawet na koncie uzytkownik zaawansowany nie moge uruchomic
wyzej wymienionych serwerow. A przelaczanie sie na konto administratora
tylko po to zeby uruchomic serwer jest co tu duzo mowic irytujace i
zabiera troche czasu.

Czy mozliwe jest utworzenie konta uzytkownika ktore:

1) umozliwi uruchomienie serwerow

2) zapewni wiekszy poziom bezpieczenstwa niz konto administrator (przy
podlaczeniu do internetu skrypty na stronach www nie beda mogly
modyfikowac systemu - zaznaczam ze na koncie admina taka modyfikacja ma
miejsce pomimo wlaczonego skanera antywirusowego oraz firewala)

dziekuje za wskazowki