Jak zabezpiechyć plik HOSTS?

Autor: Paweł Tomaszewski <pavel84_at_.invalid.pl>
Data: Fri 01 Oct 2004 - 11:26:30 MET DST

Witam.

Niedawno przesiadłem się z Win98SE na W2K. Instalka na czysty dysk, system
plików zostawiłem z przyzwyczajenia FAT32. Dzisiaj rano napotkałem problem
w postaci lewych wpisów w pliku HOSTS. Wpisy najprawdopodobniej zrobił
instalator programu Kazaa Lite Rewolucja. Całe szczęście obok zamienionego
pliku była również kopia. No właśnie, całe szczęście. A gdyby tak tej kopii
nie było? Dopiero się uczę tego systemu a tu na dzień dobry taki zonk.

Przekonałem się na własnej skórze, że system chroni niektóre pliki przed
zmianami, na przykład notatnik :) A czy jest możliwość kazać systemowi
chronić również plik HOSTS? Na razie dałem tylko atrybuty systemowy oraz
tylko do odczytu ale zdaję sobie sprawę, że jest to raczej kiepskie
zabezpieczenie.

--
"Jeżeli ktoś uderzy cię w policzek, kopnij go w drugi."
* recepta na email: zamień .invalid na interia *