Re: DHCP win2000 sp1

Autor: Piotr 'Sofcik' Smerda <piotrs00_at_niespamowac.pl>
Data: Wed 29 Sep 2004 - 15:24:48 MET DST

On Tue, 28 Sep 2004 20:14:34 +0200, kriss wrote:

> Jak cały czas masz przydzielony ten sam IP to spisz wszystkie dane i wpisz
> na stałe. (IP przydzielane jest pewnie do MAC adresu modemu więc się pewnie
> nie zmieni)
>
> To może nie jest rozwiązanie problemu ale obejście napewno :)
>
> Pozdr. Kriss

Nie wydaje mi się by to było dobre "obejście". W sieciach kablowych
dzierżawa (lease) adresu DHCP jest ustawiona różnie - u mnie np. jest to 2h
i co 2h mam sekwencję odnawiającą adres DHCP. Tablica rezerwacji zależna
jest od operatora - jeśli nie ustawił mapowania MAC na konkretny adres IP
to takie "wpisanie na stałe" może przynieść więcej szkody niż korzyści.
Proponowałbym telefon do infolinii i sprawdzenie czy nie masz jakichś
dziwnych programów które dobierają się do połączeń sieciowych (może
dialer?)

--
Pozdrawiam
Piotrek