Re: Problem z Sata

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 24 Sep 2004 - 22:35:23 MET DST

Użytkownik "Piotr Kurzeja" <p.kurzeja@wp.pl> napisał w wiadomości
news:04092419072442@polnews
> Witam grupowiczów - mam mały problem z Win Xp Sp1
> Otóż jest dysk Sata Segate i po załadowaniu do niego sterów podczas
> instalacji dysk jest normalnie wykrywany i wszystko śmiga !!!
> Jednak po jakimś czasie 2 - 6 tygodni system się rozpada (sąpwene
> problemy z dyskiem a mianowicie gubią się pliki systemowe i po
> systemie ... tzn podczas startu sys. wypisuje brak np. config.sys itp)
> Czy ktoś spotkał sie już z podobnym problemem ??
> na pewno nie jest to sprawa wirusa !!!

Ciekawe. Plik config.sys nie jest używany do uruchamiania Windows XP.
Jedynym powodem pokazywania się takiego komunikatu może być IMO nieudana
próba uruchomienia Windows 9x zamiast XP.

Jeżeli masz wątpliwości co do dysku - zdiagnozuj go. Odpowiedni program
znajdziesz na stronie producenta dysku. Jeżeli podejrzewasz współpracę z
systemem - wykonaj chkdsk /p albo /r spod Konsoli Odzyskiwania i podaj,
czy znalazł błędy. Sprawdź też wpisy w Dzienniku systemowym, tam są
zawsze zapisywane błędy wymiany danych.

/odpowiadając zmień px na pl/