Re: jak sprawdzić hasło do konta na którym właśnie pracuję? winXP

Autor: Piotr 'Sofcik' Smerda <piotrs00_at_niespamowac.pl>
Data: Fri 17 Sep 2004 - 14:27:57 MET DST

On Thu, 16 Sep 2004 14:56:15 +0200, pluyer1 wrote:

> witam grupowiczów
>
> żeby nie zagłębiać się w zbędne szczegóły przedtsawię pewną przykładową
> sytuację:
>
> pracuję na wbudowanym koncie administratora, jest to jedyne konto w
> systemie (winXP professional). i w pewnym momencie zapominam hasła. i
> teraz pytanie. czy w jakiś sposób mogę je odczytać?
>
> nie interesuje mnie jego resetowanie przez ingerencję do pliku SAM.
>
> jeśli ktoś ma jakieś pomysły z góry dziękuję

compmgmt.msc , potem Local Users And Groups, prawy przycisk myszki na
koncie administrator i "Reset Password". Zmieniasz hasło na jakie chcesz...
a autoryzację przeprowadzasz w momencie logowania się. Jeśli masz szczęście
to może w RAM albo SWAP masz zapisany hash hasła. Potem zostaje brute-force
albo LC5 :-)
Hasła nie są przechowywane w czystej postaci - są zaszyfrowane
najprawdopodobniej jednokierunkowym algorytmem więc odzyskanie hasła ze
skrótu chyba w grę nie wchodzi ...

--
Pozdrawiam
Piotrek