Re: w2k i 98 komp nie odpala ;-((((((

Autor: Aikus <aikus_at_wypat.ze.spamem_poczta_kropka_fm>
Data: Thu 02 Sep 2004 - 09:38:39 MET DST

Michal Kawecki wrote:

> Niestety (albo i stety) - nie. W2k zapisuje sobie raz przydzielone
> literki w rejestrze, wiążąc je w ten sposób z unikalnym podpisem dysku
> nadawanym mu przy pierwszym podłączeniu do systemu. Jeśli usuniesz ten
> podpis, to literki zostaną partycjom ponownie przydzielone; może się
> jednak zdarzyć, że już nie w ten sam sposób, co wówczas, kiedy system
> był instalowany. A bardzo często się zdarza (np. przy instalacji spod
> innego działającego systemu), że partycja systemowa dostanie jakąś dość
> odległą literkę, a już na pewno nie D, jak sugerujesz. Dziwi mnie, że
> [...]

Nie, no tak!:) Dokladnie to mialem na mysli... znaczy zapomnialem
napisac, ze on te informacje o podpisach i literkach trzyma w rejestrze...
Ale tak czy siak, jezeli dysk mial pod jednym, konkretnym, wlasciwym
systemem literke D to dopoki go nie przeformatuje/nie zmienie mu tej
literki recznie/nie zdejme partycji obcym narzedziem to ta literka sie
nie zmieni niezaleznie od tego co bede robil z pozostalymi dyskami.
Pod innym systemem to oczywiscie, ze moze dostac inna literke, bo inny
system bedzie mial inny (wlasny) rejestr.

A tak BTW, czy wie ktos jak dobrac sie do rejestru (tak zeby go
edytowac, moze byc recznie pod konsola tekstowa) nie dzialajacego
systemu? Systemu ktory wywala sie nawet w trybie awaryjnym, przed
pokazaniem ekranu logowania? Mowie oczywiscie o konkretnym przypadku, w
ktorym akurat zadzialala opcja "Ostatnia znana dobra konfiguracja" i
rozwiazala problem... ale na przyszlosc dobrze by bylo wiedziec;)

> No niezupełnie - wszystkie odwołania w systemie opierają się na
> zmiennych systemowych, których wartości są ustalane podczas startu
> systemu.

A to przepraszam, pomylilo mi sie;)

--
Pozdrowienia!!!