[w2k3] problem z konfiguracja sieci

Autor: geos <geos_at_nowhere.org>
Data: Tue 31 Aug 2004 - 10:31:33 MET DST

witam, mam problem z konfiguracja sieci pod w2k3. jestem podpiety w
sieci osiedlowej i mam numer z puli 10.x.x.x. jednoczesnie admin
przydzielil mi dodatkowy zewnetrzny numer IP i przekierowal wszystkie
porty. teraz jest problem, bo kiedy mam polaczenie ze swiatem
zewnetrznym (internet) to nie moge przegladc zasobow uzytkownikow w
sieci lokalnej. zauwazylem (przez przypadek, podczas awarii dostepu do
internetu), ze z chwila przerwania polaczenia "nagle" moglem poruszac
sie po sieci lokalnej i przegladac zasoby uzytkownikow. po naprawieniu
polaczenia z internetem przegladanie zasobow stalo sie niemozliwe.

staralem sie jakos blizej zapoznac z ustawieniami (lamer jestem w tej
dziedzinie) i znalazlem tylko zakladke "Alternate Configuration" we
wlasciwosciach polaczenia->TCP/IP Protocol. jest tam napisane, ze "jesli
komputer jest uzywany w wiecej niz jednej sieci wypelnij alternatywne
ustawienia IP ponizej". i teraz mam pytanie, czy ta zakladka jest
wlasnie tym co musze wypelnic, zeby dobrze dzialalo? moze ktos spotkal
sie z podobna konfiguracja i moglby mi doradzic jak ustawic rownoczesny
dostep do polaczenia z internetem i siecia lokalna? mam 180 dniowa
wersje windows 2003, ale taki sam problem mialem uzytkujac windows 2000.

pozdrawiam,
Geos