Re: Za drogi MS WinXP PRO!!! [OT]

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 30 Aug 2004 - 21:37:21 MET DST

Użytkownik "Radosław Sokół" <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> napisał w
wiadomości news:cfq7sg$uuk$2@polsl.gliwice.pl

> To znaczy?
>
> Prawami dostępu administruję wyłącznie z poziomu serwera
> bezpośrednio, a z "rozumieniem" praw przez XP nie mam
> najmniejszych kłopotów. Oczywiście, elastyczność takiego
> rozwiązania jest dość niewielka.
>
> Mam w planach postawienie testowego serwera z jądrem 2.6.x
> (z wbudowanymi ACLami) i Sambą 3.0.x (z wkompilowaną obsługą
> ACLi) żeby zobaczyć, jakie możliwości będę miał wtedy.
> Mam nadzieję, że w tym momencie już nieustępujące zbytnio
> przynajmniej serwerom NT 4.0. Czeka mnie też testowanie
> [...]

OK, poradziłem sobie w końcu jako-tako z prawami dostępu. Najpierw
kombinowałem z synchronizacją SID-ów i grup na serwerze NT i w Linuksie,
ale w końcu zdecydowałem się na dużo prostsze rozwiązanie, opisane m.in.
w ostatnim
przykładzie z tej strony:
http://us4.samba.org/samba/docs/man/Samba-Guide/simple.html . Nie jest
to niestety do końca dobre rozwiązanie, bo np. przy kopiowaniu z Linuksa
na NT gubiony jest właściciel pliku. Odnośnie Samby i ACL-i czeka cię
jeszcze sporo niespodzianek ;-). Widziałem w necie sporo zgłaszanych
bugów, a także zapytań o poprawienie współpracy tych dwóch odmiennych
systemów uprawnień i z reguły pozostawały one bez odpowiedzi...

/odpowiadając zmień px na pl/