Problem z połączeniem sieciowym w win 2000

Autor: Stanisław Gurgacz <sgurgacz.WYTNIJ_at_gazeta.pl>
Data: Mon 30 Aug 2004 - 07:52:19 MET DST

Mam taki oto problem...

Mam kompa z win 2000, na nim karte sieciową, która niby działa ale nie
działa. Obiawia się to tak, wchodząc w otoczenie sieciowe widze wszystkeie
komputery w sieci i moge cos z nich sciagnac, moge puscic do nich pingi i
wracają, natomiast gdy probuje np poptrzez putty zalogowac sie na router ( z
ssh ) to dostaje odpowiedz ze nie moge, to samo z ftp, do tego na tej
maszynie nie moge dostac polaczenia z internetem, bramke moge pingnac i
polaczenie do bramki jest ok, ale dalej nie moge wyjsc.

Oczywiscie sam jestem rootem na serwerze i wszystko jest skonfigurowane tak
zeby przepuszczal na zewnatrz tego kompa, to samo sie tyczy polaczen po przez
ftp czy ssh, wiem bo miliony razy sie laczylem, samo dzielenie lacza dziala
dla okolo 30 komputerow i dla tego komputera tez zawsze dzialalo i jest
identycznie zrobione jak dla innych, takze na miliard procent na bramce jest
wsyzstko zrobione idealnie, jak pownio byc, i na miliard procent wina lezy po
stronie win 2000, tylko nie wiem co tam jest zgrane, czasami mialem takie
problemy u niektorych gosci z sieci z win 98, wtedy zawsze wlazilem do trybu
awaryjnego wywalalem z tamtad sieciowke i instalowalem jeszcze raz i po takim
zabiegu dzialalo, bo win 98 nadpisywal swoje pliki tymi pobranymi z plytki
instalacyjnej, a winn 2000 robi wszystko za mnie i po mimo tego ze
odinstalowuje ta sieciowke on i tak ja sam za chwile instaluje i nadal jest
wszystko zle.

Prosze nie piszcie ze sprawdz czy wszystko jest ok na serwerze rozdzielajacym
net, albo czy wszystkie numery ( ip, maska, bramka, adresy serwerow dns )
dobrze wpisałem, bo to jest dobrze, sprawdzałem parenaście razy. Pozatym jak
swojemu kompowi zmienie ip na ip tamtego kompa to u mnie net smiga.

Mial ktos podobny problem, co moze byc powalone na tym kompie, to nie moj
komp tylko komp jednego z sieciowcow, aha no i reinstal windowsa nie wchodzi
w gre, choc napewno by rozwiazal problem.

Pozdrawiam i z gory dzieki za pomoc...