adsiedit - pytanko

Autor: Michal Grzegorzewski <grzegorz_at_wsisiz.edu.pl>
Data: Sat 28 Aug 2004 - 12:23:19 MET DST

Czy ktos moze mnie oswiecic, jakie obiekty AD wyswietlane sa w adsiedicie z
ikonkami katalogow, a jakie plikow? I dlaczego uzytkownicy wyswietlani sa
jako katalogi (a wlasciwie - jaki to ma sens)?
Napisalem na wlasne potrzeby podobny do adsiedita program w c# (korzystajac
z DirectoryServices) i przy probach stosowania filtrow w stylu
((objectCategory=container)) nie dostaje oczekiwanego rezultatu.
W koncu przyjalem (troche bez sensu), ze jesli obiekt ma Children.Count = 0,
to bede go wyswietlal jako plik, ale to eliminuje puste containery. Nie
sprawdzalem, czy po zrzutowaniu nativeobject na odpowiednik w IADs i
sprawdzeniu .IsContainer dostaje wlasciwy efekt, czy nie (skad mam wiedziec,
ktoremu interfejsowi odpowiada aktualnie przegladany DirectoryEntry?).
Kolejne pytanie dotyczy tego, ktora biblioteka dostarcza zapytan (prawa mysz
na np. Schema, new->query i wybraniu bodajze edit query - dostajemy okno
'find custom search'). Biblioteka podlaczona jest zdaje sie do standardowego
'find...' z start->szukaj w win2k. Po rozwinieciu listy mamy praktycznie
wszystkie podstawowe szablony, po wskazaniu 'user' mamy liste wszystkich
sensownych atrybutow uzytkownika (np. Display Name, First Name, a nie
'displayName', 'firstName', jak to ma miejsce w AD) w 'ludzkim jezyku',
czyli zamapowana na odpowiednie atrybuty w AD.
Pomysl programu wzial sie z checi wyeksportowania sensownych informacji z AD
do postaci importowalnej (tj. xml), poniewaz wiele uslug korzysta z AD i
przechowuje tam swoje ustawienia. Moja uwage zwrocila w szczegolnosci
partycja Configuration, ->Services->Microsoft Exchange, dalej ustawienia
dotyczace protokolow (w szczegolnosci SMTP, chodzi o exchange'a 2000, a
wlasciwie eksport konfiguracji).
Tyle. Jak ktos ma jakies uwagi, to chetnie poslucham. Aha, jesli ktos uwaza,
ze to NTG, to pytania dotycza AD.
pozdro,
m.g.