Przeniesienie serwera licencji do domeny

Autor: mako <mako_at_prom.pl>
Data: Thu 26 Aug 2004 - 16:16:24 MET DST

        Witam wszystkich. Niedawno w związku z wdrażaniem Active Directory w
naszej firmie do domeny zostały włączone Serwery Terminali oraz Serwer
Licencji (LS). Po tej operacji niektóre stacje klienckie (szczególnie te
pracujące pod kontrolą linuxa) przestały łączyć się z serwerami
terminali. Okazało się że po wejściu w przystawkę "Licencjonowanie
Serwera Terminali" czy to na kontrolerze domeny (DC) , czy nawet na
komputerze z serwerem licencji serwer przestał być widoczny. Wygląda to
tak, jakby te przystawki szukały informacji o LS na DC zaś ten o LS nic
nie wiedział. Gdy wybieram z menu - > połącz ... i wpisuję nazwę
netbiosową LS - ładnie się łączy i pokazuje że ten jest aktywny.
Wpisywanie w rejestrze "DefaultLicenseSerwer" nic nie zmienia.
Próbowałem w "Lokalizacje i Usługi AD" okrećlić Licensing Serwer ale to
nic nie pomogło. W końcu zainstalowałem Serwer Licencji na DC ale nie
jest to rozwiązanie które mnie satysfakcjonuje. Czy nie ma innego
sposobu ??? Proszę o wszelkie sugestie.
Pozdrawiam serdecznie.