Re: LDAP i automatyczne tworzenie userow

Autor: Tomasz Onyszko <T.Onyszko_nospam__at_w2k.pl>
Data: Wed 25 Aug 2004 - 21:01:58 MET DST

Olek wrote:

> Witam grupowiczow
> Posiadam baze Oraclowa ktora za posrednictwem LDAP tworzy userow w Acitv
> Directory z wpisami Home Directory moj problem polega na tym aby tworzyc
> automatycznie fizycznie katalogi domowe z odpowiednymi prawami.
>
> Znalazlem program Homes 2,22 ale dla systemow Novell NetWare

Nie wiem jak dziala ten programik ale raczej nic takiego nie znajdziesz
gotowego jako programik, szybciej juz jako skrypt - generalnie
potrzebujesz stworzyc dosyc prosty skrypt ktory odpyta AD i dla
poszczegolnych kont uzytkownikow zalozy katalog - mozesz katalogi
tworzyc przez wywolanie z poziomu skryptu polecen mkdir a uprawnienia
nakladac poprzez wywolanie z poziomu skryptu cacls

Jak odpytac katalog oraz jak ustawic atrybuty uzytkownika, przyklady
proste acz mysle przydatne znajdziesz na tych dwoch stronkach:

http://www.w2k.pl/tech/adsi_1.html
http://www.w2k.pl/tech/adsi_2.html

Jak uruchomic polecenie z poziomu skrytpu:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/script56/html/wslrfexecmethod.asp
http://www.winguides.com/scripting/reference.php?id=109

Tutaj masz przyklad tworzenia folderow itp z poziomu skryptu:
http://www.winnetmag.com/WindowsScripting/Article/ArticleID/22048/22048.html

--
Tomasz Onyszko [MVP]
T.Onyszko@w2k.pl