Czy Ktoś wie?

Autor: USENET <fortyfikacje_at_gazeta.pl>
Data: Tue 24 Aug 2004 - 11:59:49 MET DST

Jak włączyć na płycie z chipsetem VIA i prockiem Intela pod NT-kami (2K, XP,
2K3) tryb ATA-5 (UDMA- 66). W
linuksie śmiga na maxa właśnie w UDMA-66, zaś XP pokazuje Ultra DMA Mode 3
czyli UDMA-44 (zaniżone ATA-5)
Żadne sterowniki VIA, łącznie z najstarszymi i najnowszymi nic nie dają, jak
również usuwanie wartości z kluczów:
MasterIdDataChecksum
SlaveIdDataChecksum
Dodawanie ResetErrorCountersOnSuccess
System stale wykrywa DMA-3 - Kable są OK
Wiem, że 2K, XP, 2K3 6 razy robią test i w zależności od błędów obiżają DMA
oczko niżej i znowu test itd. Sęk w tym że pod linuksem nie ma żadnych
błędów i śmiga w ATA-5 *UDMA-66 (hdparm -tT /dev/hda)
Wiem, ze to lipa mieć pod Intela płytę na VIA, ale to żony i mi marudzi, że
ma
za wolny komp. Ale wygląda na to że win32 nie jest przyjazny dla tego typu
sprzętu. Wiem, że to wina ATAPI.SYS, nie bardzo mam go czym deasemblować,
w32dasm już się do tego nie nadaje bo nie ma żadnych referencji, poza tym
zapis flag jest w UNICODE.
Może, ktoś już z tym sobie poradził, dla starszych płyt np z chipsetem SIS
była np. łatka pod win 2000, ale pracowała tylko z w2k do sp1 włącznie.