Re: Jakie porty otworzyc na firewall dla exchange 2000

Autor: Tomasz Onyszko <T.Onyszko_nospam__at_w2k.pl>
Data: Mon 23 Aug 2004 - 19:48:51 MET DST

Pstrex wrote:
> "> Domyślam się, że wymiana poczty idzie po SMTP. Czyli właśnie SMTP (TCP

> UDP).
>

> co masz na mysli mowiac prawidlowo dzialajacej uslugi DNS. bo prawdopodobnie
Prawidlowo skonfigurowany DNS to taki DNS ktory dobrze odpowiada na
zapytania i do ktorego ten serwer Ex bedzie mogl sie dobic zeby zapytac
sie gdzie ma wyslac poczte

> to jest problemem, poniewaz port smtp 25 mam przekierowany na server
> exchange
To moze jeszcze powiesz jaki masz problem, poczta nie dochodzi z
zewnatrz? a sprawdziles czy na zewnatrz (znaczy sie jakikolwiek serwer
DNS w internecie) ladnie rozwiazuje twoja domene, czy mozesz odptac go o
MX dla swojej domeny

Czy widizsz przychodzace polaczenia do twojej sieci skierowane na ten
port (polaczenia mozesz obserwowac n routerku / firewallku)

> czy moze pakiety z zewnatrz na port 25 powinny isc na DNS? na dns mam
Nie, pakiety z zewnatrz na port 25 powinny isc na port 25 (lub inny
jezeli zmieniles domyslny port SMTP) na ktorym slucha twoj Exchange

> stworzony mx record kierujacy na server exchange
> co powinienem zmienic, co mam zle

Narazie to nie wiemy co masz skonfigurowane wiec trudno powiedziec co
masz zle.

--
Tomasz Onyszko [MVP]
T.Onyszko@w2k.pl