Re: Klawiatura niemiecka Windows XP cd ....

Autor: Grazyna <kuzynkagra_at_-wytnij-poczta.onet.pl>
Data: Mon 23 Aug 2004 - 16:51:40 MET DST

Piotr Pitucha napisał w wiadomości
news:cgcnjm$abt$1@atlantis.news.tpi.pl
> Robiłem to u Niemców polską klawiaturę, moje rozwiązanie proste jak
> budowa cepa, dokładasz niemiecką klawiaturę na USB i masz dwie
> klawiaturki, obie opisane jak Bóg przykazał, obie deklarujesz i
> przełączasz myszą z ikonki, polecam klawiatura nie więcej niż 30zł....

Można i tak, jeżeli ktoś lubi sobie komplikować życie. ;-) Moim zdaniem
budowa cepa w formie modyfikacji układu klawiatury przy pomocy MSKLC
jest znacznie prostsza i wygodniejsza, (zwłaszcza, jeżeli chce się
używać obu języków w tym samym dokumencie, ale nie tylko wtedy). Jest
jedna klawiatura, opisana jak Bóg przykazał, i to dla obu języków
identycznie (czyli znika problem qwerty - qwertz). Jedyna różnica to
kilka liter, charakterystycznych dla drugiego języka, przypisanych do
dowolnie wybranej kombinacji klawiszy. W wypadku klawiatury qwerty
wczytuje się np. do MSKLC układ klawiatury "polski programisty",
przypisuje się do tego kilka niemieckich liter (przy czym wszystko
ładnie widać na obrazku), zapisuje się to do małego pliczku, instaluje.
Odtąd w panelu sterowania dostępny jest dodatkowy układ klawiatury,
który wystarczy ustawić jako standardowy, po czym można o sprawie na
zawsze zapomnieć. ;-)
No ale nie chcę nikogo na siłę przekonywać do tego rozwiązania, każdy ma
możliwość własnoręcznego wyboru. ;-) To by było z mojej strony na tyle w
tym temacie.

--
Grażyna