Domyślne blokowanie niektórych plików .exe obsługiwanych z wiersza poleceń w win 2k - możliwość wyłączenia?

Autor: Andrzej Litewka <andx3wytnij_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 03 Aug 2004 - 11:21:04 MET DST

Denerwuje mnie, że domyślnie wiele pobranych plików .exe obsługiwanych z
wiersza poleceń (standardowa prostokątna ikonka) jest blokowany przed
usunięciem bo zaraz go przejmuje explorer.exe
Rozumiałbym gdyby to chodziło o jakieś procesy systemowe.
Sprawa dotyczy jednak np. programu flash-ującego Bios czy awdflash.exe czy
pliku nowego biosa, który jest dostarczany w postaci też pliku exe, który
się sam wypakowuje i uzyskujemy wyjściowy .bin i kilka potrzebnych plików do
aktualizacji.
I oczywiście tych plików .exe nie mogę wtedy usunąć.
Nawet jak ich nie dotykałem tylko po prostu zapisałem na dysk i już samo
zapisane automatycznie spowodowało "wchłonięcie" i przejęcie kontroli nad
nimi przez explorer.exe
Potem muszę te pliki wywalić z wiersza poleceń z trybu awaryjnego.
Czy da się gdzieś wyłączyć raz na zawsze takie blokowanie tych plików przez
explorer.exe aby w przyszłości można było od kopa usnąć taki plik?
Bawiłem się trochę Process Explorer-em tylko oczywiście jest to trochę
kłopotliwe za każdym razem ręcznie wszystko blokować.
Zresztą sytuacja podobna do tej którą tu ktoś kiedyś opisywał, że wyłączenie
explorer.exe powoduje, że już nic się nie da zrobić, bo wszystko znika.