Re: DOS pod XP

Autor: Marek Janaszewski /USUN_TO. z adresu!/ <USUN_TO.j_marek_at_gazeta.pl>
Data: Wed 30 Jun 2004 - 14:32:57 MET DST

W wiadomości: cbtldh$80i$1@polsl.gliwice.pl,
Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol@polsl.pl> napisał(a):

> Autoexec.nt
[...]

Witam!

Kiedyś próbowałem i mi nie wychodziło, akurat na ten parametr system nie
reagował. O ile pamiętam to ustawiałem plik specyficzny plik Autoexec.nt,
dla kontentego programu przez skrót .pif. Aktualnie wywołuje coś takiego z
.bat-cha, który uruchamiania program. Może być problem z utworzeniem, skrótu
.pif do .bat-cha. Normalnie jest on interpretowany przez cmd.exe, a nie
command.com. Dlatego można wymusić uruchamianie go przez command.com i
przekazanie pliku .bat jak parametr np. command.com /C plik.bat. Wtedy
powstanie plik .pif, zamiast .lnk jako skrót. Plik .pif jest skrótem do
programu DOS i daje możliwość manipulacji parametrami uruchamiania programów
DOS, np. pamięć XMS/EMS. Inne rozwiązanie do plik .pif tylko dla .exe-ka
uruchamianego ze wewnątrz .bat-ach.

Przy tej okazji pojawił się błąd, kiedy próbowałem wywołać mode w .bat-chu.
Otóż mode to jest osobny program, a nie polecenie DOS. Zatem manipulacja
przy ścieżce może spowodować, że nie będzie działać. Trzeba z tym uważać, a
czasem właśnie w tych .bat-ach tworzy się środowisko do działania programów
DOS.

--
Pozdrawiam,
Marek Janaszewski